Мета: Вчити дітей виразно декламувати вірші, формувати інтерес до читання. Розвивати акторські здібності, уяву, вміння фантазувати. Виховувати у дітей любов до книги, дружні стосунки, родинні почуття.
Обладнання: макети книг, квіти з літерами,
Дійові особи:Мишка , Незнайко , Абетка , Буквар, Читанка, Математика, Рідна мова (учні 5 класу), Літери (першокласники).
Перебіг заходу
Лунае музика «Букварик-Абеткова пісня» [
Вчитель: Шановні гості! Сьогодні у нас свято «Прощавай, Букварику»!
Заходять першокласники.
- В нас святкових днів багато
На листках календаря.
А між ними й наше свято –
Вшанування букваря!
- Ми Букварик почали
Восени вивчати.
А тепер вже на 12
Вміємо читати.
- Літера перша і перше слово,
З книгою перша серйозна розмова.
Перша сторінка, наступна сторінка,
Успіхи перші, і перші сльозинки.
- А як важко було нам
Палички писати.
Ставити їх по порядку,
Мов солдатів на зарядку.
- Ох за них нам попадало,
Бо ставали як попало.
Не вірили ні вчителька, ні мама,
Як важко було ставити їх прямо.
- Такі муки ми терпіли,
Доки склад числа той вчили.
Зате тепер усі ми
Обчислюємо на високий рівень.
- Ой було мороки з нами
Вчительці багато.
Як слова ми за хвилину
Вчилися читати.
- Згадайте, люба вчителько,
Матусі, татусі,
Як «бекали » і «мекали»
Спочатку ми усі.
- А нині любо слухати,
Як добре ми читаємо.
Подякуєм Букварику
І разом попрощаємось.
10. Про труднощі пережиті,
Про те, як їх ми долали
Можна стільки говорити,
Та часу замало.
11. Любі гості, мами й тата,
В нас букварикові свято.
Добре, що прийшли до нас
На гостину в перший клас.
- Свято гарним вийти зможе,
Якщо кожен допоможе.
Від пісень і жартів, звісно,
Хай сьогодні буде тісно!
Виконання пісні Наталії Май «Букварик» (Додатак 1) [2]
Букварик: Я, Букварик, вам відомий,
Дуже гарний, малюнковий,
Залюбки всіх вчу читати -
Нема часу спочивати,
Я мандрую по країнах,
Я з Абеткою дружу,
І малечу, як зустріну,
Грамоти одразу вчу.
Заходить Абетка, плаче.
Абетка: Ой — ой — ой! Я на свято поспішала,
Послизнулася і впала.
Із рук випав кошик мій –
З букв здійнявся буревій.
Зараз прийдуть діти милі
Що ці букви рік учили.
Ой - ой - ой! Хто може знати,
Як ці букви позбирати?!
До зали вбігає Мишка
Мишка: Шкряб, шкряб, шкряб, крізь дірку бачу
Хтось у залі гірко плаче.
Та це ж Азбука - цариця,
Що у неї клас мій вчиться.
Чим тобі допомогти,
Щоб не плакала тут ти?
Азбука: Я всі букви розгубила.
Що робити, Мишко сіра
Мишка: Ша - шо - ши, ше - ші - шу,
Букву «Ша» візьми, прошу.
А тепер я поспішаю,
Букви ж діти позбирають.
Азбука сідає в центр зали на стільчик (діти по черзі збирають квіти- букви і викладають навколо Абетки віВчитель: І вся Азбука твоя - це вінок від А до Я.
Азбука: Як добре, що багато друзів мала
І букви швидко позбирала.
Танок з віночками у виконанні учнів під музичний супровід, Пісня Таісії Повали «Ой пливи вінок» [3]
Учитель: Як гарно учні розповіли про букви! А зараз... Здається, до нас гості.
Та це ж Незнайко!
Незнайко: А чого ви всі тут зібралися?
Діти: У нас свято!
Незнайко : Шо,шо? Свято! Це ж треба було всі літери вчити і навчитися читати. Ні це не для мене. Я люблю різні пригоди, ігри, забави.
Учитель: Який сором, Незнайку, що ти не вмієш читати. Наші учні вивчили абетку і вміють читати. А ще наші діти вміють грати в цікаві ігри. Спробуй з нами зіграти.
Гра «Слово розсипалося»
Незнайко: -Не знаю.
Вчитель:
Діти, допоможемо Незнайкові? (діти під музику складають слова з розсипаних букв)
Музика на вибір вчителя .
Бачиш, Незнайку, як важливо знати букви. Радимо і тобі не лінуватися, а за розум братися, вчитися читати.
Букварик: -Молодці діти, добре старалися, гарно вивчили абетку.
У мене для вас є ще сюрприз. Це підручники нові для навчання дітворі.
(Виходять Читанка, Рідна мова, Математика)
Читанка: Я ваша перша читанка,
Красива в мене свитонька.
Цікаві сторінки, є вірші і казки.
Покажу вам сто земель
І космічний корабель.
Даруватиму щодня
І забави, і знання.
Рідна мова:Як найчарівніша колискова
Плекає вас з дитинства рідна мова.
То піснею злине, то гарною казкою,
То словом догани, то доброю ласкою.
Під мамине слово ви виросли нишком.
Шануйте, друзі, цю гарну книжку.
Математика: Один, два, три, чотири, п’ять!
Вміють діти рахувать.
Дуже точна я наука
І мене всі люди вчать.
Я потрібна всім – це знайте,
Математику вивчайте!
(Виходять п’ятикласники).
- Ми навчаємось у школі вже п’ять років. Тому шкільні будні нам звичні й приємні, хоча бувало, і ми потрапляли у різні історії.
- А щоб з вами такого не сталося , ми вам дамо кілька порад.
- Щоб не дивитись похмуро і скоса,
Ніколи не вчіться писати носом!
- Щоб не гнітили вас горе і біди
До кінця з’їдайте сніданки й обіди.
Нещастя женіть, наче воду крізь сито!
Найкраще вчасно перекусити!
- А трапиться двійка, гірка, мов цибуля,
Хоч як вона клята пече вас і муля,
Сльози видушує й кислу міну.
Миріться й приймайте як вітаміни.
- Хай кожен із вас буде готовий
Покуштувати гірчиці і хрону.
- Зате, хоч і буде в навчанні важко –
Дванадцятки цвістимуть в журналі як ромашки.
(Роздають першокласникам паперові ромашки з 12).
Першокласники:
- Багато доброго, нового
Життя відкриє ще для нас.
Як перша сходинка до нього
Для всіх нас став наш перший клас.
- Все починається в житті з малого:
З зернини - хліб, з промінчика – зоря.
А люди всі свою дорогу
Починають з Букваря.
- Добрий , Букварику,
Перша книжко!
Хочеться навіть плакати трішки.
- Жаль розлучатися, хоч і треба.
Ми не забудем ніколи про тебе.
- Спасибі тобі за добру науку.
За паличку першу і першу букву.
- Ми пам’ятатимем довгі роки
Добрі і мудрі твої уроки.
- Прощавай, Букварику,
Наш найперший друже!
Всі: Ми тобі, Букварику, дякуємо дуже!
Вчитель: Вже час закінчувати свято
І хочу я всім побажати:
Хай Бог охороняє вас від злого,
Хай світить сонце і колосяться жита,
Щоб всі були здорові і щасливі
На многії і благії літа
|